lördag 3 juli 2010

Vecka 26: Lördag - Friträning

Friträning med rätt bra grapplingsparring, dels mot Ray, dels mot en råbarkad (iallafall till utseendet) australiensare. Jag blev överkörd. Avslutade med att köra mot en liten tatuerad amerikan som jag drog ut på spinning armbar från sidecontrol, inget konstigt så vitt jag kunde bedöma annat än att han kanske klappade lite sent.

Amerikanen bedömde det inte så, han blev fullkomligt rasande började springa runt campet skrikande och svärande, förklarade för alla att jag hade ryckt in låset helt okontrollerat. Efter att jag lindat hans arm tyckte han något i stil med "äh, det är lugnt, men du ryckte verkligen in låset HELT OKONTROLLERAT" osv. Visst att man kanske drar lite för snabbt nån enstaka gång, men någon måtta får det väl vara på överreagerandet...

Avslutar i blondinbellastyle med en bild där jag poserar och fotograferar mig själv, det känns aningen fånigt men jag tänkte att när jag blir fet och slö nästa gång kan jag kolla tillbaka och tänka att jag kan vara där (här) om ett halvår igen :-)



Värmde även upp lite med:
  • Utåtrotation axlar 3x10 10lbs - Axelrehab
  • Tryndrag 3x10 okänd vikt - Axelrehab
  • Kettlebellryck 10-10-10-10 16 kg

3 kommentarer:

  1. Helt rätt! Nothing like the motivation of self-uthängning!

    SvaraRadera
  2. Ta med dig armen hem biffo!

    SvaraRadera
  3. Skönt att se att även gamla norrlänningar hänger på plantinablondinernas modenycker :)

    Ang jänkare så får man nog skala ner det de säger en del, de är ju rätt utagerande jämfört med oss nordbor. Se till att sätta samma lås på honom igen, och upplys honom om det innan ; "Now I'm gonna spin in and armbar you, nice and easy, and there's nuthin' you can do abuout it" :D

    SvaraRadera