fredag 31 december 2010

Bokslut

Så har man fört träningsdagbok ett helt år, lite intressant att titta tillbaka. Första halvåret hade en rejält tonvikt på styrketräningen, till stor del beroende på min arbetssituation och delvis beroende på mina axlar. Andra halvåret hade en rejält tonvikt på grappling, kanske lite för lite styrketräning för mitt eget bästa här. I mitten hanns det med lite MMA också.

Allt som allt blev det 206 pass gjorda under året, om jag räknat rätt. Av dessa var 94 pass grappling, 97 pass styrketräning och 15 pass MMA eller slag/spark-pass.

Vad gäller träningsfrekvensen är jag rätt nöjd och har inte som mål att öka denna avsevärt, utan snarare att bibehålla den. Jag har också haft "tur" och inte haft några värre skador under året och mina axlar som föregående tre år besvärat mig mycket har fungerat bra.

Jag har utvecklats mycket i min grappling på slutet (vilket är att vänta när man faktiskt för första gången på fyra år tränar det regelbundet) och hoppas att det ska fortsätta under 2011. Till det vill jag komma igång med regelbunden styrketräning minst 1 men gärna 2 pass i veckan. Ett lila snöre vill jag definitivt knyta kring midjan innan året är slut och hinna med ett gäng grapplingtävlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar