onsdag 19 maj 2010

Vecka 20: Onsdag - MMA

Andra passet på kort tid som blir förkortat pga att någon bryter något, denna gång var det en fot som pekade åt fel håll. Obehagligt som tusan, önskar honom en snabb rehabilitering.

Iallafall: 1h10min MMA-träning, inledde med några ronders rullning med Quasimodo Weyde vilket innebär att man blir överkörd, slutkörd och manglad. Lite stående teknik och sparring med densamme, känns att det går lite framåt men att jag har långt kvar till den nivå jag tidigare varit på, och då vill jag ju förstås jobba mig uppåt från den nivån också.

3 kommentarer:

  1. Usch, låter jobbigt.

    Jag kommer fortfarande ihåg den där enda gången jag faktiskt stod för smiskandet mot Quasimodo, vårdar minnet ömt, det lär inte hända igen.

    SvaraRadera
  2. Lustigt, jag har också ett liknande minne. Dock har hans utveckling sprungit ifrån min ännu mer sen dess, tydligen är taktiken att vara sjuk konstant.

    SvaraRadera
  3. Är han tillbaka i Uppsala, eller var det ett extranummer?

    Jag tyckte Quasimodo var så där lagom att köra SW mot efter att han hade kört 1½ h MMA (ja, han körde dubbla pass), då kunde man göra saker.

    SvaraRadera