måndag 7 februari 2011

Vecka 6: Måndag - Rehab och planering

Hade tänkt göra en lite mer omfattande planering för året, men i och med att axeln började strula så kommer jag fokusera på vad jag ska göra tills jag är hel igen. Ska boka läkartid imorgon, men så länge så kalkylerar jag med 8 veckors rehabträning, skulle det bli kortare ser jag det som en bonus.

Då min mage inte gillar massivt intag av Voltaren tänkte jag försöka göra det utan intag av dylika preparat såvida inte läkaren rekommenderar annat.

Målet är främst att bli bra i axeln, men jag vill samtidigt inte förfalla konditions- och styrkemässigt eller lägga på mig en massa dödvikt som jag måste jobba bort sen. Med lite tur kanske jag till och med blir lite starkare. Greppträning kan vara en bra grej också.

Dessa grejer kommer jag försöka variera mellan:
Axelrehab
Pistoler, alt. knäböj eller marklyft om det funkar med axeln
Bålövningar, dynamiska och statiska
Rörlighet, främst grapplingrelaterad
Kondition, här tror jag roddmaskinen återigen kan bli min vän

Idag smygstartade jag lite:
  • Axelrehab 4 olika övningar
  • L-sit, 20s ackumulerat
  • Stretching

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar