onsdag 2 februari 2011

Vecka 5: Onsdag - Misslyckad styrketräning

Uppsökte SATS i Karlstad då de hade avtal med hotellet jag bor på. Väl där konstaterade jag att de varken hade knäböjställning eller någon plats för marklyft vilket var sämre än mina ganska låga förväntningar. Istället körde jag:
  • Enbensknäböj 5-5-3 per ben
  • Tryndrag 3x10 lätt vikt
  • Axelutåtrotationer 3x10 3.5kg
Axelutåtrotationerna gjorde ganska ont i min vänsteraxel trots den väldigt lätta vikten. Försökte mig på knän-till-armbågar, men det gjorde för ont och jag kan fortfarande inte sova på den i sidan. Börjar misstänka att det kan vara rotatorcuffen som fått sig en törn, det har inte blivit bättre på två veckor heller så får nog bli att uppsöka läkare och kolla upp det här.

Trist, så nu kan jag varken gymträna ordentligt eller brottas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar