torsdag 6 januari 2011

Vecka 1: Torsdag - EM-kondition

Konditionsträning inför EM, tabataintervaller. Tänkte köra 6 minuter men räknade fel och fick det till 10 x 30s. Det märks att en stor del av ens arbetsuppgifter utgörs av matematik.
  • 2 x 5 min tabataintervaller i roddmaskin med 5 min vila mellan
Jag tror att jag kommer att fokusera på denna träningsform för kondition inför EM, jag noterade att tröttheten känns exakt som den trötthet jag upplever efter en match:

Lite mindre intensivt än en 4 min-tabata, men fortfarande konditionskrävande och stora muskelgrupper som arbetar. Precis samma envisa dialog efteråt mellan kroppen som vill vila och huvudet som försöker övertyga kroppen att köra en rond/match till. Innan EM ska kroppen ha lärt sig att tiga och lida.

Två ronder idag får bli ett test för hur sliten jag kommer känna mig på passet ikväll, förhoppningsvis knappt alls. Tanken är att trappa upp till fem ronder innan den 26:e.

Mitt-på-dagen-vikt med gi: 88.7 kg.

Julmaten gjorde susen, tydligen. Får gå ner ett kg de närmaste veckorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar