tisdag 20 april 2010

Vecka 16: Tisdag - Styrketräning på Hilti + CF + SW

Styrketräning på lunchen:
  • Marklyft 3x3 145-150-155 kg (PB) - Sista lyftet tappade jag greppet lite och låste inte ut helt, men det är ju PB även för 1RM så...
  • Ringdips 5-3-3 - Med-utan-utan stöd av remmar
  • Lite back levers och annat skoj...
  • 3x10 axellyft i scapulaplanet
Update: Filmade mina marklyft, och det blir tydligt hur jag börjar med att lyfta höften på tyngre vikter samt att jag inte tror jag låser ut kroppen tillräckligt på 155 kg på något av lyften. Lite tveksamt PB alltså.




Intalar mig att det ser bättre ut på 150 kg, men ju mer jag studerar filmen desto mer osäker blir jag...




Kvällspass SW med "uppvärmningen" 3 varv av:
  • Björngång 4 varv runt lokalen
  • 21 knäböj
  • 12 armhävningar
Avslutade med mestadels sparring både från stående och knäna. Jobbigt när man var totalt slut redan innan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar