fredag 11 juni 2010

Vecka 23: Fredag - Morgonpass grappling på Tiger Muay Thai

Morgonpasset i grappling där tränaren gick igenom lite triangelvariationer, bl a från inverted guard. Tråkigt nog ska tränaren resa bort resten av tiden jag är här, så det blir hans assisterande tränare som kör. Nåväl, det är ju jag som ska träna. Avslutade med en miniturnering i SW. Ikväll blir det MMA, ska bli intressant att se vilken nivå de håller.

Resan hit gick smärtfritt så när som på en åtta timmars försening och jag bor i en bungalow några hundra meter från campet. ALLA som bor häromkring tränar, antingen på samma ställe som jag (de flesta) eller på ett närliggande thaiboxningscamp. Folk man möter på gatan kommer i kampsportskläder på väg mot något träning, i restaurangerna visar de UFC-galor.

Dags att få i sig lite käk, fyra och en halv timme kvar till nästa pass.

2 kommentarer:

  1. Skriv gärna lite om hur det är runtikring träningen också! Vill ju ha koll pårej!

    Mys i solen nu! Ösregn här!

    SvaraRadera
  2. Det ska jag göra, hittills har det inte varit så mycket runtikring, men jag ska försöka fotografera lite och sånt.

    SvaraRadera