tisdag 15 juni 2010

Vecka 24: Tisdag - Kvällspass MMA

MMA-pass där jag redan från början kände mig väldans trött i kroppen, hoppade därför över mittsronderna med thailändare. Sedan blev det några ronder stående sparring där jag kände mig totalt överkörd av alla, ingenting funkade som det skulle och jag tog slut snabbt.

Passet fortsatte med lite grundläggande ground and pound-teknik och avslutades med två korta ronder MMA-sparring. Här kändes det att, i brist på bättre ord, ringrosten gjorde sig påmind. Blev alldeles för hetsig, slarvade med nertagningar och positioner, blev svept osv. Inget höjdarpass för egen del.

Känner mig rätt mör i kroppen efter fyra tunga pass på två dagar, imorgon hoppas jag ev. över kvällsträningen om jag inte vågar mig på boxningpasset. Allt beroende på hur kroppen mår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar