måndag 14 juni 2010

Vecka 24: Måndag - Morgonpass grappling + liten helgsammanfattning

Efter lördagens träning tog jag en tupplur, sen bar det av mot skräddaren som jag grävt upp i Patong. Patong visade sig vara precis alla negativa fördomar man kan ha om Thailand kondenserat till ett ställe - fulla turister, prostituerade, påträngande försäljare som sålde dåliga kopior av märkesgrejer. Och detta var alltså mitt på dagen. Något jag inte heller räknat med var två sessioner av inpassning/mätning till hos skräddaren.

Söndagen drog jag iväg på moppen mot Kata beach och fick se betydligt trevligare delar av landet, otroligt vackra vyer. Fick även punktering på moppen vilket satte thailändarnas hjälpsamhet på prov - och den får fem grillade kycklingleverspett av fem möjliga. Denna resa gav mig årtusendets bonnbränna, enligt tränaren "den värsta han någonsin sett".

Tidig kväll båda dagarna, och nu, måndag:

2h grappling med bra tekniker från nordsyd, några ronder sparring.

3 kommentarer:

  1. Det verkar vara hårdkörning på träningslägret!
    Hur mår kroppen?
    För min egen del måste jag nu efter marathon skaffa ett nytt träningsmål snarast, annars sitter jag snart fast i "grill & öl dekadens".
    Där vill jag inte hamna, igen!!!
    Några tips på utmaning??

    SvaraRadera
  2. Crossfit kanske? Martin håller nog med ;-) Uthållighetsidrottsutmaningar (bra ord!) har nog du bättre koll på än vad jag har...

    Kroppen mår bra iallafall, är rätt glassigt att bara träna, äta, sova och sippa på nån kokosnöt eller fruktdrink när man känner för det, hade inte funkat att träna såhär mycket hemma.

    SvaraRadera
  3. Ser lite tomt ut i din träningsblogg förresten!

    SvaraRadera